Az első keresőmotort 1993-ban fejlesztette ki Matthew Gray és Wandex-nek nevezte el. Ez a kereső ma már nem létezik. A következő néhány évben sok nagy keresőmotor szállt be a versenybe. 1996-ban a Stanford Egyetemen Larry Page és Sergey Brin megalkotta a Google-t, ami a hivatkozási népszerűséget vizsgáló PageRank algoritmuson alapuló, a korabeli keresőkhöz képest nagyon fejlett sorrendezésének (és kisebb részben a puritán felhasználói felületnek) köszönhetően gyorsan kiszorította a vetélytársait, és 2001 körül egyeduralkodóvá vált. A PageRank segítségével a Google – szemben a vetélytársaival, amik az oldalak sorrendezését kizárólag azok tartalma alapján határozták meg – elemezni tudja a különböző oldalak közötti kapcsolatokat, és ennek segítségével sokkal relevánsabb találatokat tud visszaadni, mint más keresők.
Jelenleg a legnépszerűbb kereső oldal a Google. Szintén nagyon népszerű (de nem annyira a keresés minősége, inkább a hozzá kapcsolt közösségi szolgáltatások miatt) aYahoo! és a Bing.
Az internetes keresőmotorok tipikusan két részből állnak, az egyik összegyűjti az információt, a másik pedig rendszerezi. Az első rész (a szaknyelv robot, spider vagy web crawlernéven hivatkozik rá) egyfajta automatizált böngészőprogram, ami a linkeket követve bolyong a weboldalak között, és letölti a tartalmukat. A második rész, az indexelő elemzi a begyűjtött oldalakat, metaadatokat társít hozzájuk, és egy indexet épít, aminek a segítségével a keresési kritériumok alapján könnyen megtalálhatóak a megfelelő oldalak. Amikor a felhasználó elindít egy lekérdezést (tipikusan néhány kulcsszó megadásával), a kereső az index segítségével kiválogatja a kritériumoknak megfelelő oldalakat, a hozzájuk társított metainformációk alapján sorrendbe állítja őket, és a (tipikusan igen nagy számú) összes találat közül az első néhányat visszaadja a felhasználónak.
Azt hiszem ez így első olvasásra igen összetett, mondhatni rémisztő, de annál inkább fontosabb információ!
A lényege, hogy az Ön weboldalát úgy kell keresőoptimalizálni, hogy ezek a robotok megtalálják. Ez az optimalizálás az Ön weboldalának külső megjelenését nem befolyásolja. A keresőmotorok nem a megjelenést, hanem a tartalmakat ellenörzik és ez alapján rangsorolják az oldalakat a google találati listáján.
A weboldal kereső optimalizálását érdemes szakemberre bízni. Egy képzett szakember pontosan tudja, hogy a weboldal kódrendszerének, mely részébe kell beilleszteni a vállalkozás számára legfontosabb kulcsszavakat, leírásokat, hogy aszon keresztül a keresők találati listájának elejére kerüljön az Ön weboldala.
Ha Önnek is fontos, hogy vállalkozása weboldalát a Google az első oldalakon hozza, vegye fel velünk a kapcsolatot!
OSZD MEG MÁSOKKAL IS!